Tetamu (tinggalkan jejak anda)

Isnin, Mac 16, 2009

~ Team Bola/Futsal Rumah Sewa Aku ~

Sekarang aku nk cite sikit tentang team bolasepak or futsal rumah sewa aku..hee... Pada mulanya kami hanya bermain sepak takraw di halaman rumah, selepas kehadiran seorang rakan sewa di rumah kitorang..baru la kami mula bermain bola sepak. Dia la yang ajak kitorng mula main bola..

Warghhh...pada mulanye pancit jugak sebab lama x main bola sepak dah.. last aku main pun time tu aku amik kokurikulum kat u, tahun 1 dulu...huhu... Bukan aku sorang je yang pancit, malah kawan2 aku yang lain pun sama2 pancit..huhu...

Sejak dari tu, kami selalu dah bermain bola. Setiap petang, rutin harian kami hari2 mesti main bola..hujan ke x hujan ke, kitorang tetap main bola jugak..hehe.. Ada satu hari tu, hujan turun lebat giler pun, kitorang main jugak.. Seronok gak main bola dalam hujan ni..sebab dulu x boleh main dalam hujan..nnti kena marah..hehehe...

Bola punya pasal, walaupun kitorang kuar g mines ke,
g mana2 ke..mesti balik sebelum pukul 6 petang. Sebab..tu la time kitorang main bola..hehe..bkn main patuh pada masa..haha... Pas2 kitorang mula beli jersey dan kasut bola... masing2 jadi semangat nak main bola.. Aku pun beli la jugak jersey nk main bola..

Kitorang bukan setakat main bola sepak je, malah kitorang main futsal gak.. Selalu gak kitorang main futsal ni.. ada satu hari tu, kitorng wat match ngn team futsal fakulti aku.. best jugak kadang2 tu dapat spend masa ngn kawan2..

Erm..yang paling best sekali, kitorang main untuk wakil sila
t gayong ukm..match tu anjuran persatuan silat uniten, wat even camtu untuk eratkan lagi persatuan2 silat nie.. So kitorang join sebab ada budak umah sewa aku, YDP persatuan silat tu... Mulanye takut gak aku, dah le ni first time lawan bola sepak..maunye pancit ni..hahaha...

So, main punye main akhirnye kitorang dianugerahkan seba
gai juara perlawanan tersebut. Kitorang berjaya kalahkan team silat uniten tu... Mmg best time tu, walaupun cam nk pancit dah mula2..huhu..
Fuhh!!! mmg letih la...balik tu terus tido.. Hadiah yang kitorang menang tu, kitorang sedekahkan kat jiran2 tetangga..hehe..xde la, gurau je.. hadiah2 tu kit
orang bagi2 la antara kami..huhu...

Kitorang jugak ada wat tulis nama ngn nombor kat jersey bola yg kitorang beli...hehe..semangat la tu..hehe.. Hah! kalo nampak yang xde nama or nombor tu, yang tu pemain import..ekeke..

Kat sini jugak, aku nk kongsi ngn korang, gambar2 yang kitorang
amik semasa nk g match kat uniten ari tu...

Time ni kitorang tunggu budak uniten amik kitorang kat masjid...sbb tkut x leh masuk nnti..ekeke..


Ni dah ada kat padang..sebelum match mula.


Ni lak team UNITEN, yang kitorang akan lawan..huhu..


Tak nampak cam pancit kan...control2...huhuhu...

baru lepas lawan ng team lain..huhu.. budak perempuan tu tukang bagi sorak..ekeke..



So, tu je la cite tentang team umah sewa aku..hehe.. Aku harap ikatan antara kami akan terus terjalin selama-lamanye...acehhh!!!

Peace!!!










5 comments:

Tanpa Nama berkata...

aku windu korg sgt2

Lord Sab berkata...

kitorang pun mmg rindu kat ko..huhu...masing2 xde masa dah skang ek...

Unknown berkata...

bgus la 2....bak kata wonderpets "apa yg penting??? - kerjasama"..2 pun lau ko phm la pe yg aku ckp ni...huhuhu...

Lord Sab berkata...

ingt aku x tau ke..aku pon tgk wonderpets...huhuhuhu...

a berkata...

hooray!~

Catat Ulasan