Tetamu (tinggalkan jejak anda)

Sabtu, Februari 14, 2009

"Peragut!!!!!!!!!!!"

Assalammualaikum..........

Apa yg aku nk cite ari ini?? Kejadian ni berlaku semalam...ptg tu, aku dengan budak2 rumah sewa aku nak balik dari main bola sepak... aku naik moto ngn kawan aku, Hakim. Kitorang gerak dulu..kawan2 yang lain belom gerak lagi...

so..dalam perjalanan tu,kami melewati sebuah kedai menjual makanan. Tiba2 kami terdengar org menjerit. Aku pusing ke belakang utk melihat apa yg berlaku...Hati aku mula berasa marah melihat seorang pemuda sedang meragut beg tangan seorang perempuan.. Perempuan itu sedang mendokong anaknya..

Pemuda tadi tu berlari dan menuju ke arah motosikal kawannya yang sedang menunngu di bahu jalan... Mereka memecut laju dan kami x dapat berbuat apa2.. Semasa kejadian, hari hampir maghrib..jadi keadaan sudah hampir malam. Aku hanya dapat melihat sebahagian saja no plat motosikal itu..

Kasihan wanita yang kena ragut itu, baru nk beli makanan untuk anaknya yang sedang dia dokong...ada pula orang yang x bertanggungjawab meragut beg tangannya.. hai...dunia..dunia... Apa yang sedih, aku tau yang buat keja yang x berfaedah tu x lain x bukan budak2 melayu kita....

Apa dah jadi dengan budak2 melayu kita sekarang nie??

p/s: itu gambar hiasan je..









3 comments:

hafizah berkata...

asal ko tak pi kejar sab?? nanti ko dah di kira berjihad...hahaha well apapun itulah dunia budak melayu sekarang malas nak bekerja so amik jalan mudah untuk terus hidup..

Lord Sab berkata...

macam mana aku nak kejar..moto yang aku naik tu pun bukan kuat sgt nk kejar moto dia... moto dia baru lagi aku tgk.. geram jugak aku tgk... Semoga Allah berikan dia petunjuk ke jalan yang benar..

Shahrul Hafizi berkata...

alasan je sab
ko trkencing ek time tu???
hik3~

Catat Ulasan